Український авторинок - крок вперед чи повернення до 2003 року

12.11.2009
Криза в Україні триває близько року, що особливо відбивається і на вітчизняному авторинку нових і потриманих автомобілів. Так за підсумками 10 місяців поточного року в Україні було реалізовано 139016 автомобілів, що на 74% менше минулого року і, більш того, тільки на 16% перевищує результати продажів в 2003-му.
Криза в Україні триває близько року, що особливо відбивається і на вітчизняному авторинку нових і потриманих автомобілів.
Так за підсумками 10 місяців поточного року в Україні було реалізовано 139016 автомобілів, що на 74% менше минулого року і, більш того, тільки на 16% перевищує результати продажів в 2003-му.

Український авторинок трохи пожвавився в вересні 2009 р. після відміни 13% податку на ввезення автомобілів, внаслідок чого, за вересень було продано більше 15000 автомобілів.

Темпи продажу автомобілів за вказаний період перевищили середньомісячний показник (12 000 авто), починаючи з лютого поточного року, коли був введений Закон № 3379 "Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення стану платіжного балансу України у зв'язку із світовою фінансовою кризою", що передбачав введення додаткового митного збору 13% на ввезені автомобілі.
Проте вже за підсумками жовтня продажу авто знизилися на 17%, в порівнянні з вереснем 2009 р., і майже на 78% - в порівнянні з відповідним періодом минулого року.

Статистика, кажуть, уперта річ, але цифри говорять самі за себе. Так огляду на те, що продажі в лютому до введення 13% надбавки склали близько 10 тисяч автомобілів, а середньомісячний продаж автомобілів по Україні становить 12000 авто, то можна припускати що український авторинок стабільно тупцює на місці з незначними коливаннями у бік зростання.

За заявою генерального директора ВААІД Олега Назаренка, нижній пік продажів авторинок вже проскочив.
«Я прогнозую, що дно ми вже пройшли, і падіння нижче 10 тисяч автомобілів на місяць ми вже не побачимо», заявив О. Назаренко.

Прогнозувати рух українського авторинку зараз дуже складно. Повернення до рівня докризових продаж у найближчі 2-3 роки не станеться, тому що це безпосередньо пов'язано із загальним ростом економіки в Україні та підвищенням добробуту майбутніх покупців.
Тільки спеціальні програми, розроблені зацікавленими автовиробниками, спрямовані на стимулювання попиту покупців і пожвавлення ринку збуту своєї продукції, можуть зробити істотний вплив на пожвавлення продажів на українському автомобільному ринку. І такі програми в даний час в деяких компаніях вже діють, а в найближчому майбутньому стануть масовим явищем, аж до відновлення економіки країни і підвищення платоспроможності населення